آزمون اختصاصی سطح4 گرایش شیعه شناسی در مؤسسه امام رضا(ع) برگزار شد

آزمون اختصاصی سطح چهار گراش شیعه شناسی در  مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد.

اولین آزمون اختصاصی سطح چهار مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) روز جمعه 31/1/97برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین مریجی رئیس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) افزود: سطح چهار گرایش شیعه شناسی مؤسسه برای اولین بار به صورت رسمی با مجوز شورای عالی حوزه‌ی علمیه در این مؤسسه راه اندازی شد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات گفت؛ مؤسسه امام رضا(ع) توانست در طی این چند سال با گسترش رشته های تخصصی در مقطع سطح3، زمینه برگزاری دوره های آموزشی مقطع سطح 4 را نیز فراهم نماید و امسال برای اولین بار موفق به اخذ مجوز شورای عالی حوزه علیمه برای برگزاری آزمون اختصاصی مقطع سطح4 در گرایش شیعه شناسی شدیم.

 ایشان با اشاره به چشم انداز معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی افزود؛ دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی انقلابی در پی حل مسائل موجود ومرتبط با بیانیه مأموریت خود در جامعه است و معاونت آموزش دفتر نیز بر اساس چشم انداز طرحی شده، برای حل برخی از مسائل در زمینه آموزش تلاش می‌کند تا با راه اندازی تخصص ها در سطوح عالی حوزه بتواند بخشی از آن نیازها را برآورده سازد. ایشان در ادامه افزود؛ مؤسسه امام رضا علیه السلام به عنوان یکی از مراکز تخصصی مورد تأیید حوزه علمیه قم، جهت پوشش نیازهای اصلی و اساسی حوزه‌ی علمیه با پیگیری و تلاش خود در صدد است با راه‌اندازی سایر گرایش‌های علمی مقطع سطح4 از جمله فلسفه علوم اجتماعی، دانش اجتماعی معاصر مسلمین، مطالعات خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم(ص) بخشی از نیازهای علمی طلاب وفضلای مستعد را برآورده نماید.

رئیس مؤسسه امام رضا(ع) در پایان  با اشاره به بسیاری از طلاب توانمند و مستعد در حوزه علمیه،  که با خلاء آموزش های تخصصی در حوزه‌ی علمیه مواجه می‌شوند و به ناچار به آموزش های غیر حوزوی گرایش پیدا می‌کنند؛ ابراز امیدواری کرد، با برگزاری آزمون‌های مورد نیاز در مقاطع تحصیلی سطح3و4، طلاب ارجمند از شرکت در آزمون‌های غیر حوزوی مستغنی شوند.

لازم به ذکر است بعد از اعلام سه برابر ظرفیت پذیرش آزمون کتبی از قبول شده گان آزمون کتبی، طی مصاحبه‌ی علمی و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی پذیرفته شدگان،  اسامی نهایی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اعلام می گردد.




 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما