طلاب با پژوهش های خود مطالب جدیدی در موضوع حادثه عاشورا ارائه دهند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی جلالی:
طلاب با پژوهش های خود مطالب جدیدی در موضوع حادثه عاشورا ارائه دهند
پژوهشگر برجسته حوزه علمیه در نشست علمی که در موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه طلاب با پژوهش های خود مطالب جدیدی در موضوع حادثه عاشورا ارائه دهند، گفت: امروزه باید طلاب با تاریخ ائمه اطهار(ع) آشناییت کامل داشته باشند چراکه در زمان آزادی فکرزندگی می کنیم و شخص پژوهشگر می تواند به آسانی آثار و پژوهش های خود را منتشر کند.
به گزارش  روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا به نقل از  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا حسینی جلالی پژوهشگر برجسته حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در نشست علمی "نقش امام سجاد(ع) در بازسازی و گسترش تشیع" که در موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: در عصر امروز طلاب باید در تاریخ اهل بیت(ع) تحقیق و پژوهش فراوانی کنند.
وی افزود: امروزه باید طلاب با تاریخ ائمه اطهار(ع) آشناییت کامل داشته باشند چراکه امروز در زمانی زندگی می کنیم که آزادی فکر بسیار گسترده است و شخص پژوهشگر می تواند به آسانی آثار و پژوهش های خود را در شبکه های مجازی منتشر کند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی جلالی با اشاره به یکی از دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، اظهار داشت: باید در تمام عمر شکرگزار خداوند متعال باشیم که ما در خانواده اسلامی و دولت اسلامی به دنیا آمده ایم چرا که انسان در هر محیطی زندگی کند قطعا آن محیط بر تفکر شخص تأثیرگزار است.
پژوهشگر برجسته حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسی باید طلبگی را انتخاب کند که واقعا به آن علاقه مند باشد و مخلصانه در درس بخواند چراکه طلبه ای که برای خدا و خالصانه درس بخواند به مقام های بالای علمی خواهد رسید و کسانی که به خاطر منافع مادی طلبگی را انتخاب کرده اند قطعا در آینده نزدیک پشیمان خواهند شد و از حوزه علمیه به خودی خود رها خواهند کرد.
وی با بیان اینکه عده ای در مذهب های خاص مقام امام سجاد(ع) را به دلیل عدم حضور در سیاست پایین می پندارند، تصریح کرد: با تحقیقاتی که از منابع زیدیه بدست آمده نشانگر این است که اتفاقا امام سجاد(ع) مانند سایر ائمه(ع) بسیار شجاع و جوانمرد بودند چرا که وقتی از مدینه راهی کوفه و کربلا می شوند بیمار نبوده اند و با آمادگی کامل برای یاری پدر خود امام حسین(ع) وارد کربلا شدند و در منابع ذکر شده که امام سجاد(ع) در کربلا زره پوشیده بودند و حتی نبردی انجام داده و آن امام مجروح هم شده است.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی جلالی ابراز داشت: باید در موضوع تاریخ امام حسین(ع) و کربلا به شکل بهینه، جدید و غنی تحقیقاتی انجام داد و منتشر کرد چرا که امروز اگر ما این کار را انجام ندهیم تاریخ کربلا برای نسل های آینده قطع خواهد شد.
وی عنوان داشت: باید خالصانه و با تمام وجود برای امام حسین(ع) تحقیق و پژوهش کرد چرا که به وسیله تحقیق و پژوهش می توان مطالب جدیدی از اهل بیت(ع) را به مردم ارائه داد و مردم را با اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کرد./1325/202/ب3
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما