آزادی قدس آرمان انقلاب است، اگر آن را از انقلاب جدا کنیم در واقع بخشی از انقلاب را و هویت انقلاب را حذف کرده¬ایم

حجت الاسلام آقاجانی مدیر گروه مطالعات  موسسه امام رضا علیه السلام ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس  آن را روز فریاد بر علیه اسرائیل غاصب  و روز نمادین  و روز بیادماندنی طرح انقلاب اسلامی در ایجاد یک بیداری جهانی بر علیه رژسم اشغالگر قدس و یادگار مهمی امام راحل عظیم الشان  دانستند و اظهار امیدواری کردند که خدای متعال این روز جهانی قدس را منشاء بیداری بیشتر مسلمین در همه عالم و بلکه همه جهان قرار بدهد جهت از بین بردن و نابودی سریع رژیم اشغالگر قدس.

مدیرگروه مطاعات اجتماعی  سخنان خود را به چهار بخش مهم تقسیم کردند و تاکید کردند آزادی قدس یکی از آرمانهای مهم انقلاب اسلامی است و در تعبیرات امام (ره) از اسرائیل به عنوان جرثومه فساد یاد شده، و این تعبیر تکرار شده که جرثومه فساد در قلب کشورهای اسلامی است. لهاذا از همان آغاز انقلاب اسلامی مبارزه با اسرائیل  و نابودی اسرائیل یکی از آرمانهای مهمی است  که در قلب انقلاب اسلامی غرس شده و هرسال بالنده تر می شود. بنابراین آزادی قدس آرمان انقلاب است، اگر آن را از انقلاب جدا کنیم در واقع بخشی از انقلاب را  و هویت انقلاب را حذف کرده‌ایم و این جدا شدنی نیست از انقلاب  وهرچه این شعار و هرچه این اقدام و هرچه برنامه ها برای آزادی قدس و برای ازبین بردن اسرائیل پررونق تر و پررنگ تر مطرح شود این نشان حضور پررنگ تر انقلاب اسلامی است و علتش هم این است که این آرمان بر اساس یک واقعیت هم ترسیم شده است.  علتش هم این است که اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی ایجاد شده است برای نابودی سرمایه های دنیای اسلام اعم از سرمایه های انسانی، ترور فکرها، ترور بزرگان از اندیشمندان در دنیای اسلام  در حوزه های مختلف برای نابودی سرمایه های اقتصادی. اسرائیل برای این در منطقه ایجاد شده است که در درون دنیای اسلام یک جرثومه فسادی ایجاد شده که در درون به خودش مشغول  باشد  و از داخل این پیکره دنیای اسلام را نابود کند و دشمنان بیرون از منطقه هم کار خودشان را بکنند بنابراین  این آرمان برخاسته از یک نیاز واقعی و برخاسته از یک واقعیت تاریخی است. یک آرمان ریشه داری است  و برخاسته از این واقعیت است.

حجت الاسلام آقاجانی  در ادامه یادآور شدند  مبارزه با اسرائیل اگر در بسیاری از مواقع با مشت و با سنگ انجام می شد اما  امروز  این مبارزه بالنده شده و با موشک انجام می‌شود. از مشت تا موشک یک روندی است که ما امروز این را در واقعیت عینی مشاهده می‌کنیم و یک تحول بزرگ است‌. و  مایه بسی امیدواری است. در واقع تبدیل مشت به موشک نشان از یک باور عمومی به شکست پذیر بودن اسرائیل است. باور عمومی به نابودی اسرائیل است و این خیلی مطلب مهمی است . مبارزه با اسرائیل تلاش برای نابودی اسرائیل از حالت نظری تبدیل به یک حالت عملی شده است .  آن شعار تبدیل به شعله شده ، شعله ای که از درون اسرائیل برخواسته و دارد این جرثومه را نابود می کند .

 وی در ادامه تاکید کردند آزادی فلسطین امروزه محور وحدت در جبهه مقاومت شده یعنی جبهه مقاومت از ایران اسلامی، کشورهای مثل عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین که یک محور مقاومت آشکار و متحدی را تشکیل می دهند و قلب و محور این اتحاد نابودی اسرائیل است و در واقع این وحدت را ایجاد کرده است اگر این عنصر  وجود نداشته باشد یا کمرنگ باشد جبهه مقاومت بخشی از هویت خود را از دست داده است . پس هویت جبهه مقاومت یا وحدت یا محور وحدت جبهه مقاومت در آزادی فلسطین و در مبارزه با اسرائیل است شما ملاحظه می کنید که گروه های جهادی در غزه ، در فلسطین اشغالی، لبنان، سوریه، عراق و در ایران تحولاتی یا حوادثی که دشمنان اسلام در منطقه ایجاد می‌کنند را شما مشاهده می کنید که  منجر به عکس العمل واحدی می شود و صدای واحدی در این جبهه شنیده می شود و اقدام واحدی انجام می شود چرا ؟ برای اینکه نقطه اشتراک اینها نابودی اسرائیل است و این یک دستاورد بزرگی است که یک جبهه بسیار گسترده‌ای تشکیل شده که محور وحدت اینها نابودی اسرائیل است .

 حجت الاسلام آقاجانی در پایان ایران اسلامی را پرچم‌دار بزرگ آزادی فلسطین  دانستند و گفتند ما اگر جبهه مقاومت داریم، اگر محور وحدت داریم جایگاه ایران اسلامی و جایگاه انقلاب اسلامی یک جایگاه برجسته است . وی شهید سلیمانی  را علمدار و سید مقاومت دانستند و گفتند این یعنی  علمدار و پرچمدار مبارزه با اسرائیل ایران اسلامی است که تجلی پیدا کرده بود در شهید سلیمانی و در سپاه قدس و شخصیت هایی که در این مسیر دارند حرکت می کنند.  وی  پرچمداری  مبارزه با اسرائیل  را مساله مهمی  توصیف کردند و آن را یک شاخص  مهم دانستند  و بر لزوم تایید آن در جمهوری اسلامی تاکید کردند و گفتند مسئولین ما باید با  برنامه ریزی اصولی و با اقدامات و تصمیمات صحیح  خود  در داخل، خارج و عرصه بین الملل   امید به نابودی اسرائیل را  زنده نگهدارند  و این زنده نگه داشتن  امید به  نابودی اسرائیل یک شاخص مهم و اثرگذار  است.  و باید بدانیم که  چه اقدامی چه عملی در عرصه دنیای اسلام و در عرصه بین الملل امید به نابودی اسرائیل ، شکست اسرائیل را بیشتر میکند . امید به آزادی قدس را بیشتر می کند این یک شاخص است .  و تا زمانی که این شاخص‌های مهم  وجود دارد معلوم میشود که ما به وظایف خود ذیل پرچم یا درون خیمه مبارزه با اسرائیل  عمل کرده‌ایم و در واقع  هویت انقلاب اسلامی را حفظ  کرده‌ایم. حجت الاسلام آقاجانی اضافه کردند  با  مسائلی که مطرح شد روشن می شود که روز قدس یک روز بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و دنیای اسلام است و تنها یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است . واقعا ما یوم القدس را خواهیم دید و الان طلیعه آن و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند اسرائیل تا 25 سال دیگر را نخواهد دید  که ما  چند سال  آن 25 سال را طی کردیم خیلی به نابودی اسرائیل نمانده است . ان شاءالله شاهد از بین رفتن دولت غاصب اسرائیل باشیم .

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما