دفترتبلیغات اسلامی در طرح امداد فرهنگی صیانت از افراد آسیب دیده را دنبال می کند

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با تشریح اهداف مهم طرح امدادفرهنگی در حوزه علمیه و به ویژه دفترتبلیغات اسلامی گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح در بستر آسیب های اجتماعی، حمایت و صیانت از افراد آسیب دیده به جهت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله بابایی در جمع دانش پژوهان این موسسه و جمعی از طلاب فعال در حوزه های اجتماعی اظهار داشت: طرح امداد فرهنگی حدود پنج سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی آغاز و فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را دنبال کرده است.

عضو هیئت‌علمی گروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از مولفه هایی  که در سال 95 رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند امداد فرهنگی بود گفت: امروز موضوع امداد فرهنگی به یک طرح اساسی و تشکیلاتی تبدیل شده و کار آن نیز مشاوره و تبلیغ نیست. بلکه فردی که امدادگری فرهنگی می کند در بستر آسیب های اجتماعی از فرد آسیب دیده به جهت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی صیانت می کند.

وی بیان کرد: قرار نیست در پروژه امداد فرهنگی معتاد را ترک داداه و یا فردی که طلاق گرفته را به زندگی برگردانیم، ما به این فکر می کنیم فردی که آسیب دیده را چگونه می توانیم صیانت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی داشته باشیم تا در وضعیت آسیب دیدگی، آسیب های جدید فرهنگی را پیدا نکند

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله بابایی با بیان اینکه در طرح امداد فرهنگی به صورت فردی اقدام نمی کنیم بلکه اقدام ما جمعی است،تصریح کرد: در طرح امداد فرهنگی اطلاعات و آموزش لازم به طلاب امدادگر ارائه می شود تا با منابعی که در اختیار دارند، بتوانند با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی افراد آسیب دیده را به نهاد متولی در حوزه آسیب های اجتماعی ارجاع دهند.

این استاد دانشگاه به اهمیت امدادفرهنگی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح به دنبال اشاعه بیش از پیش ارزشهای دینی ، اخلاقی و الهی در کنار مددکاری هستیم و بر این باوریم نباید به سمتی برویم که  خدمات اجتماعی و انسانی از جمله روی آوردن مردم به سمت وقف و امورخیریه به ابزارهای سکولار کردن جامعه تبدیل شود.

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای اجرای طرح امداد فرهنگی  توجه به مهارت افزایی طلبه ها در عرصه ها تبلیغی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی در برنامه قرار گرفته تا هر طلبه ای بداند در مواجه با آسیب های اجتماعی چگونه تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: برنامه ای دیگر که در حوزه پژوهشگری دنبال می شود، این است که  تجربه های طلبه ها تبدیل به دانش و متن کرده و از این مهم به عنوان برند علمی در جامعه دانشگاهی و حوزوی تبدیل کنیم.

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بر این باوریم دانش اسلامی در مددکاری مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا پایان نامه را به سمت امدادفرهنگی و آسیب های اجتماعی سوق داده و از ظرفیت های پژوهشی موجود بهره گیری شود.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما