حجت الاسلام دکتر یاوری معاون مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام: موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام میراث مکتب علمی امام رضا علیه السلام است که با هدف پرداختن به تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام تاسیس گردید


حجت الاسلام  یاوری ضمن تبریک ایام دهه کرامت (میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها ) این ایام را مایه خیر و برکت برای ایران اسلامی دانسته و درباره منزلت علمی امام رضا گفتند:
«به تعبیر منابع شیعه و سنی، امام رضا علیه السلام کمتر از 20 سال داشتند که جلسات درس و بحث ایشان پر رونق بود و فعالیت های علمی ایشان آنقدر گسترده شد که در دوران خلافت امین و مامون هم  از درس و بحث خود نکاستند. بگونه ای که  امام مباحث بسیار زیادی را عرضه کردند .
رونق علمی جلسات امام سبب گردید تا مامون  جلسات درس ایشان را تعطیل کند. معاون آموزش موسسه امام رضا علیه السلام تاکید کردند خوب است که مراکز علمی به این جمله بسیار زیبای امام درباره توسعه علوم انسانی و اسلامی توجه ویژه کنند. چناکه آن حضرت فرمودند:
اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما پیروی می کنند،
این جمله زیبا از امام سبب شد که در واقع عالمان دینی به فکر این بیفتند که علوم اهل بیت علیهم السلام را بسط دهند  و تولید علم در حوزه علوم انسانی اسلامی اتفاق بیفتد. حجت الاسلام یاوری در ادامه بیان کرد:
یکی از مراکزی که در دفتر تبلیغات اسلامی متولی بحث علوم اسلامی- انسانی شد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام هست که با هدف پرداختن به تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام تاسیس گردید. این مرکز افتخار دارد که حدود هزار طلبه را آموزش داده و آنان را با تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام آشنا کرده است و الحمدلله در راستای استخراج محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام بویژه امام رضا علیه السلام اقدامات خوبی را انجام داده است.  
معاون آموزش موسسه امام رضا علیه السلام  اضافه کردند؛کارهای پژوهشی گسترده¬ای هم در این زمینه اتفاق افتاد  به عنوان مثال یکی از کارهای که ما نیازمند بودیم در حوزه پرداختن به زندگانی امام رضا علیه السلام بحث گونه شناسی اصحاب آن حضرت بود و پایان نامه خوبی نوشته شد  و گونه شناسی شد که اصحاب امام رضا علیه السلام در چه قالبهایی و چه محورهایی، نظیر فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و  حوزه¬های دیگری که فعالیت داشتند شناسایی شد بررسی شد و این خودش بیانگر این است که این امام بزرگوار در این حوزه¬ها فعالیت گسترده¬ای داشته و شاگردانی را در این حوزه تربیت کرده¬اند.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما