معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (علیه الاسلام) : از روش سنتی تحقیقی در حوزه فاصله گرفته ایم

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام به نقل از خبر گزاری حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین شریعتمدار معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) از جمله مراکز حوزوی است که وظیفه آن ارایه دروس تخصصی در حوزه است. این موسسه از اولین مراکز تخصصی در بدنه حوزه های علمیه است که در گذشته نام این موسسه، «تاریخ» نام داشت.

وی افزود: این موسسه هم اکنون رشته هایی چون تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) شیعه شناسی، کلام، مشاوره و... را در قالب ۹ رشته پوشش می دهد.

ناظردوره های فقه پژوهی مشق اجتهاد یادآورشد: اشکالی که اکنون حس می شود آن است که از روش سنتی تحقیقی در حوزه فاصله گرفتیم. در روش سنتی حوزوی همه چیز وجود داشت و استاد تقریر نویسی و پژوهش و تبلیغ را فرا می گرفت ولی در نظام واحدی برخی از این مسایل مغفول واقع می شود که پروژه هایی چون مشق عشق به کمک این بخش از حوزه آمدند.

وی گفت: باید رابطه سنتی بین استاد و طلبه را احیا کنیم و از این درس های شلوغ هم پرهیز کنیم. از همین روی در موسسه امام رضا(ع) کلاس های پژوهش محور را احیا کردیم. طلاب در این طرح زیر نظر استاد یک درس را می گذرانند و باید پژوهشی را در یک نیم سال ارایه دهند. اگر آن تحقیق ارایه نشود نمره قبولی برای طلاب رد نمی شود.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) یادآورشد: مقالاتی که طلاب در پژوهش های خود ارایه می کنند در مجله اسلام پژوهان منتشر می شود.از دیگر فعالیت های موسسه، برگزاری طرح پژوهشگران برتر است.

وی یادآورشد: به منظور اینکه طلاب ما به پژوهش برگردند باید چنین برنامه هایی را احیا کرد. برگشت به نظام سنتی باید با سبک جدید درس در حوزه نیز همگام و هماهنگ باشد
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما