آزمون شفاهی و مصاحبه درس خارج حوزه در مؤسسه برگزار می گردد.

مسئول آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام:
آزمون شفاهی و مصاحبه درس خارج حوزه در مؤسسه برگزار می گردد.
 به گزارش روابط عمومی مؤسسه امام رضا علیه السلام، حجت الاسلام موری برگزاری آزمون شفاهی و مصاحبه درس خارج را از امتیازات این مؤسسه برشمرد و گفت: بیش از ۱۰ دوره است که آزمون شفاهی سطوح عالی و خارج در درون موسسه انجام می‌گیرد که حدود ۳۰۰ طلبه در این آزمون ها تاکنون شرکت کرده اند.
حجت الاسلام مهدی موری مسؤول آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در معرفی این مؤسسه اظهار داشت: این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه است که هرساله از طریق ثبت نام متمرکز مراکز تخصصی حوزه های علمیه، اقدام به جذب طلبه می کند. در صورت اعلام مازاد ظرفیت رشته های مؤسسه از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برای نیمسال دوم هر سال، از میان طلاب برای تکمیل ظرفیت نیز ثبت نام به عمل می آید.
وی با بیان این که این مؤسسه در شش رشته تحصیلی در سطح 2 و 3 طلبه می پذیرد، گفت: افزون بر رشته های تبلیغ، مشاوره اسلامی و شیعه شناسی که طلبه پذیرش می شود، تنها مرکز تخصصی تاریخ اسلام در حوزه علمیه قم می باشد. طول دوره ها با توجه به رشته ها متفاوت است اما به طور متوسط حداقل چهار ترم و حداکثر 7 ترم می باشد.
حجت الاسلام موری ابراز داشت:‌ با هماهنگی به عمل آمده با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، بیش از 10 دوره است که آزمون شفاهی سطوح عالی و خارج در درون موسسه انجام می‌گیرد که حدود 300 طلبه در این آزمون ها تاکنون شرکت کرده اند. همچنین جلسه دفاعیه طلاب در سطح 3 نیز در محل موسسه برگزار می شود.
وی با اشاره به خدمات فرهنگی این مؤسسه گفت: از فعالیت های فرهنگی و تهذیبی این موسسه می توان به مشاوره تهذیبی توسط اساتید اخلاق حوزه علمیه اشاره کرد که در طول هفته برای طلاب و خانواده های محترم ایشان امکان پذیر است.
مسؤول آموزش مؤسسه امام رضا(ع)‌ با تاکید بر این که این مؤسسه زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه است خاطر نشان کرد: مدارک اصلی در آنجا صادر می شود اما گواهینامه موقتی برای طلاب در نظر گرفته شده است که برای برخی مراکز به منظور شناسایی و استناد به تخصص طلاب در رشته تحصیلی خود، صادر می شود که ان شاءالله پس از طی مراحل قانونی، مدرک اصلی به این عزیزان توسط مرکز مدیریت اعطا خواهد شد.
حجت الاسلام موری از پذیرش این مؤسسه در مقطع سطح 4 خبر داد و تصریح کرد: در این سطح در حال حاضر رشته فقه سیاسی به صورت تمهیدی در حال برگزاری است و ان شاءالله پس از تایید و ابلاغ رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در رشته شیعه شناسی در سطح 4 در بهمن ماه امسال پذیرش طلبه خواهیم داشت.
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما