بدون تخصص طلبه نمی‌تواند به وظیفه تبلیغی خود عمل کند .

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه:
بدون تخصص طلبه نمی‌تواند به وظیفه تبلیغی خود عمل کند
حجت الاسلام و المسلمین کلباسی با بیان اینکه در جامعه امروز تبلیغ بدون تخصص قابل قبول مردم نیست، گفت: در عصر امروز مراکز تخصصی اوجب واجبات حوزه های علمیه است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) به نقل از خبرگزاری رسا  حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی مدیر مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) گفت: در جامعه امروز تبلیغ بدون تخصص قابل قبول مردم نیست.

وی در ابتدا به بیان عظمت و بزرگی عید غدیر خم پرداخت و گفت: در موضوع امامت دو چیز قطعی و غیر تردید است؛ یکی واقعه غدیر خم و دیگری مهدویت است چرا که همه منابع اهل سنت این دو چیز را پذیرفته و آن قبول دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اظهار داشت: خداوند هر پیامبری را به زبان قوم خود فرستاد چون اگر اینطور نباشد ارتباط هم برقرار نمی شود و انبیاء الهی مجهز به آخرین فنون و دانش هایی که در آن زمان متداول و رایج بودند تا مردم به آنان ایمان بیاورند و معجزه پیامبر اسلام هم قرآنی بود که با عقل به اعجاز آن می تواند پی برد.

مدیر مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت مراکز تخصصی در حوزه عنوان داشت: در گذشته طلبه با چند سال تحصیل می توانست به وظایف تبلیغی خود عمل کند ولی وضعیت جامعه امروز فرق کرده است و طلبه ای بدون تخصص نمی تواند به وظیفه تبلیغی خود عمل کند چرا که این تبلیغ مشتری ندارد و قابل قبول مردم نیست.

وی ابراز داشت: امروز تخصص واجب عینی است چرا که بدون تخصص کسی قادر به انجام کار صحیح و اصولی نیست و در عصر امروز مراکز تخصصی  اوجب واجبات حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی بیان داشت: یکی از دلائل عدم توسعه رشته های تخصصی در حوزه های علمیه نبود استاد در این  رشته ها است و باید دانش پژوهان مراکز تخصصی امروز تلاش کنند تا بتوانند خلع نبود استاد را در آینده پر کنند.

مدیر مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: هیچ دانش پژوه در هیچ رشته ای نباید به کلاس و استاد اکتفا کند چرا که استاد و کلاس بهانه ای برای تحصیل است و اگر دانشجو خود را درگیر پژوهش و تحقیق نکند خروجی و نتیجه نخواهد گرفت.

وی در پایان گفت: جامعه امروز بسیار نیازمند به حقیقت تخصص است  و این تخصص با تحقیق و پژوهش امکان پذیر است؛ دنیا تشنه قرآن و معارف اسلامی است ولی وقتی می توان این معارف را به خوبی ارائه داد که در آن تخصص داشت./1325/پ202/ی

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما