بازدید معاون مراکز تخصصی حوزه علمیه از موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) دفتر تبلیغات اسلامی/ بهره گیری از ظرفیت علمی موسسه در راستای نگارش سرفصل ها و تدوین متون

معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم و امام جمعه پردیسان از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) دفتر تبلیغات اسلامی بازدید و با مدیر و معاونان این موسسه آموزشی حوزوی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حامدی پس از این بازدید و برگزاری نشست صمیمی با مدیران و معاونان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ظهار داشت: خوشبختانه در این مرکز خدمات ارزشمندی در مباحث تخصصی به طلاب و حوزه های علمیه ارائه می شود.

امام جمعه پردیسان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه برنامه های موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، گفت: ظرفیت های موجود موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، برای حوزه علمیه مایه افتخار است و امیدواریم خروجی های مناسبی از مجموعه های تخصصی به جامعه عرضه شده و شاهد اجرای رشته های جدید با تنوع بیشتر و در سطوح بالاتر در این مجموعه آموزشی باشیم.

معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم افزود: با توجه به تخصصی شدن دروس در حوزه های علمیه و ظرفیت های موجود در مراکز تخصصی به آینده امیدواریم به طوری که با تصویب درختواره ای با حدود 400 رشته و گرایش در حوزه علمیه بتوانیم به همت چنین موسساتی زمینه اجرایی شدن هرچه بیشتر این رشته ها فراهم شده و مطابق با مطالبه رهبرمعظم انقلاب پاسخگوی نظام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه یکی از سیاست های حوزه علمیه تخصصی شدن فضای آموزشی حوزه است، خاطرنشان کرد: پیش از این مراکز آموزش تخصصی در حاشیه بودند اما امروز آنچه که به عنوان سیاست مورد توجه قرار گرفته این است که این مراکز تخصصی هم در متن وارد شده و هم توسعه پیدا کنند که نمونه آن اجرای طرح درختواره رشته ها و گسترش مراکز تخصصی در سطح کشور است.

وی بیان کرد: پیش از این تنها مراکز تخصصی در قم فعال بود اما امروز این زمینه فراهم شده که در سطح کشور نیز فعال شود و طلاب هرچه بیشتر به این سمت سوق دهیم.

معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم افزود: در استان قم 41 مرکز تخصصی آموزش عالی حوزوی با حدود 100 رشته فعال هستند و در شهرستانها نیز برگزاری دوره های تخصصی در حال آموزش و توسعه است.

وی بیان کرد: انتظار ما این است، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، در ایجاد رشته های جدید، نگارش سرفصل ها و در بحث تدوین متون بیش از پیش حوزه علمیه را همراهی کند تا از ظرفیت های موجود نیز استفاده شود.

در این نشست معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از بازدید معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه و امام جمعه پردیسان از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) اظهار داشت: توسعه رشته های جدید در برنامه های موسسه آموزشی حوزوی قرار دارد که یکی از این رشته ها، دانش اجتماعی مسلمین برای طلاب سطح چهار است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی با اشاره به برگزاری دوره های مختلف آموزشی در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: دانش پژوهانی که از این موسسه در رشته های مختلف از جمله مشاوره فارغ التحصیل می شوند در نهادهای مختلف اجرایی از جمله آموزش و پرورش جذب و به تدریس مشغول می شوند.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: افزایش کیفیت در آموزش و توجه به ارتقاء تحصیلات تکمیلی یکی از برنامه های دیگر موسسه امام رضا(ع) است و در این زمینه نیز از استادان متخصص بهره گرفته شده و در موضوع تدوین پایان نامه ها نیز از استادان راهنما و مشاورانی استفاده می شود که در این موسسه مشغول تدریس و سابقه علمی دارند

حجت الاسلام و المسلمین  مریجی یکی دیگر از برنامه ها در موسسه  آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) را توجه به آموزش دروس اخلاق اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز به طور معمول از استادان اخلاق دعوت و حضور دانش پژوهان نیز در این کلاسها الزامی است.

معاون آموزش و تهذیب موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز در این نشست اظهار داشت: مراکز تخصصی را جدا از حوزه علمیه نمی دانیم و فعالیت های آموزشی در این مراکز براساس سیاست ها و برنامه های حوزه دنبال می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد یاوری به برنامه های این موسسه آموزش عالی در تدوین درختواره رشته های جدید اشاره کرد و گفت: در این زمینه جلسه هایی برگزار و کلیات آن به تصویب رسیده است.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) نیز به موضوع تدوین پایان نامه ها در این موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: در سه ماهه اخیر هشت پایان نامه که از صفر تا 100 آن در این موسسه انجام شده، دفاع شده  که دو پایان نامه آن باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی موری با بیان اینکه تاکنون 480 نفر نیز از این موسسه  فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: در موضوع کتب درسی آماده تدوین درسنامه در رشته های مختلف هستیم.

علیرضا عالمی معاون منابع انسانی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) نیز به برنامه های توسعه ای این مرکز آموزشی اشاره کرد و افزود: ساخت 25 کلاس آموزشی استاندارد برای دانش پژوهان سطوح دو تا چهار در برنامه قرار گرفته که امیدواریم در سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.


 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما