مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع): امام پیش مرگ 15 خرداد / شهدای 15 خرداد مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ، حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر با قرار گیری در ایام رحلت حضرت امام و یوم الله 15 خرداد در مصاحبه ای اظهار داشتند :
قرآن توصیه می کند ایام الله را یاد آوری کنید زیرا یادآوری ایام الله باعث می شود انسان یادآور خیلی از نیکی ها و فرصت هایی را که بدست آورده  شود و خیلی از مصیبت هایی که از آن عبور کرده را به خاطر آورد و برایش  تجدید خاطر گردد . در نتیجه انسان  تشویق به  پیگیری استمرار خوبی ها و جلوگیری از هرآنچه موجب شوم بختی و سختی ها خواهد شد می گردد .

یکی از مهمترین ایام الله انقلاب اسلامی 15 خرداد سال 1342 و بعد 14 خرداد سال 1368 می باشد یعنی قریب به بیست و شش سال . 15 خرداد یادآور ظلم ها و ستم هایی هست که توسط استعمارگران خارجی و استبداد گران داخلی بر مردم این سرزمین ، بر دین ، بر مؤمنین ، بر اقتصاد ، امنیت و تاریخ تحمیل کرده بودند . یک عده انسان های بی فرهنگ و بد فرهنگ به عنوان حاکمان این سرزمین و دیگر مسولان این سرزمین بوده اند .  15 خرداد یادآور قتل عام مؤمنین ، طلیعه داران انقلاب اسلامی ، کسانی که به دشمن نشان دادند که فرهنگ عاشور هنوز زنده است  و مردم برای پاسداشت دین و دین مداری نه تنها آماده اند که جان خود را  بدهند بلکه پیشاپیش با کفن خود به میدان رزم می روند .

این روز موجب جریان یافتن خون هزاران انسان صالح زیر درخت در حال شکوفایی دین و دین داری در این مملکت بود . درختی که مجدد با فتوای مرحوم میرزای شیرازی در مبارزه با استعمارگران رو به احیا و برگ آوری و شکوفایی می شد . با جریان مرحوم مدرس در برابر یک فرد بی فرهنگ به نام رضا خان قلدر که از نظر حسب و نسب معلوم نیست برای کجا هست ،  درختی که با حراست مرحوم آیت الله کاشانی در جریان نفت صورت گرفت . در این دوران ها انسان های بزرگ و سترگ ، بخشی از بدنه اجتماعی ، مؤمن ، متدین از این درخت مراقب کردند تا در سال 42 یک آبیاری جدی ای شد و در طی 15 سال خون دل خوردن و مراقبت توسط امام و امت او تا سال 1357 اولین شکوفه اش را بروز و ظهور داد .

اما اگر یک تفسیر تنزلی از حدیث لولاک لما خلقت الافلاک و ... داشته باشیم  کل عالم بعد از خداوند،  اولین نور، نور نبی مکرم است اما بعد ایشان هم انسان هایی هستند که نسبت به قانون خود یک هویت ویژه و برجستگی ویژه ای دارند . امام رحمت الله علیه نسبت به تمام هویت  انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی چنین هویتی دارند . لو لا روح الله ، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی معنا پیدا نمی کرد . برای همین ،  اینکه شکوفایی روح الله  و امت در تحت امر او برجسته تر شود دفاع مقدس بوجود آمد.
حضرت روح الله همیشه در غم 15 خرداد بود زیرا مظلوم ترین انسان های متعلق به انقلاب اسلامی بودند و لذا اشعار ویژه ای هم دارند . به همین مناسبت خدا هم به عنوان اینکه صداقت او را اثبات نماید در ارادت به یوم الله 15 خرداد ، امام را اینگار به نوعی پیش مرگ 15 خرداد قرار داد و در 14 خرداد 1368 به عنوان پیشگام روز 15 خرداد از دنیا رفت . این دو روز شبیه بعثت و رحلت پیامبر گرامی برای انقلاب اسلامی است. یاد و خاطره همه شهدا و جانبازان 15 خرداد را گرامی می داریم و یاد امام امت ، بزرگ پرچم دار توحید بعد نبی مکرم و ائمه اطهار ، که انسان هر چه در مورد عظمتش بگوید کم گفته و هرچه سر تعظیم بیاورد در مقابل آن مرد الهی کم است .
یاد او را گرامی می داریم با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد .

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما